Zingen wij Nederlanders echt zo goed in het Engels of hebben wij een vreselijk accent?

Als je Nederlandse artiesten in het Engels hoort zingen klinkt het in onze oren best goed maar misschien is het wel tenenkrommend slecht in de oren van Engelsen/Amerikanen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (4)

Uit allerlei onderzoeken blijkt dat nederlanders zichzelf te hoog inschatten wat onze kennis van vreemde talen betreft. Wij vinden het al gauw goed klinken, dus ik denk dat engelsen wel eens met hun oren staan te klapperen.
12 jaar geleden
Denk inderdaad dat het voor Engelsen/Amerikanen duidelijk te horen is dat iemand zelf niet engelstalig is. Andersom is het natuurlijk ook zo, heb je een amerikaan wel eens (goed) nederlands horen zingen/praten..!
Bepaalde klanken in een taal kun je je simpelweg gewoon nooit ( goed ) eigen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige nederlanders hebben inderdaad een vreselijk accent, maar laatste keer dat ik in engeland was geloofden ze niet dat ik een nederlander was, tot ik nederlands ging praten en mn ID liet zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had ik in the USA ook al last van ;).
Dat verschilt per artiest. Nick & Simon deden het heel aardig volgens de Amerikanen.
En het hangt er ook nog een beetje van af wat je ziet als 'het Engels'. Ik bedoel.. in Amerika spreken ze Engels, maar in Australië en Engeland ook. En wie heeft dan het 'ware' Engels?
Het is natuurlijk de vraag of je op z'n Amerikaans moet zingen als je in 't Engels zingt.