Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een lied op de elektrische giatar maken?

Ik heb al een aantal loopjes dat ik wel leuk vind, maar ik kan het geen geheel maken. Moet kan ik het beste doen. Ik wil een eenvoudig lied maken, liefst rock.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik heb al een jaar les met het studeren van nummers van bands en nu wil ik zelf een lied bedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem een loopje wat je zelf heb bedacht en noem het A. Maak nu een paar variaties op dit loopje. geef de variaties een andere letter: A1, A2, A3 enz.
Bedenk nu een stukje B wat goed bij A past en doe precies het zelfde.
Je kan ook loopje C, D, E enz. maken maar ik raad je aan het bij 2 te houden in het begin

Nu ga je gewoon puzzelen welke volgorde mooi klinkt. Bijvoorbeeld: A1 A3 B1 B2 A2 C1 enz.

Hoop dat je het een beetje snapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer een paar loopjes steeds achter elkaar te zetten, gewoon proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je die loopjes zelf aangeleerd?( zou ik knap vinden!)
met al een paar lessen van een goeie leraar kun je toch na een les of tien wel al een paar nummers mee spelen van cd.(ligt er beetje aan hoe veel je oefend en hoe veel aanleg je er voor hebt natuurlijk!) dan krijg je ook een goed beeld hoe een nummer muziekaal in elkaar zit! ik kon zelf na een jaartje les al aardig mee jammen met een hardrock band
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding