Waar gaat Face in the crowd van Lionel Richie en Trijntje Oosterhuis precies over?

Face in the crowd van Lionel Richie en Trijntje Oosterhuis?

Zo`n mooi nummer, maar heb nog niet zo goed naar de tekst geluisterd.

http://www.youtube.com/watch?v=psrQS0n0o-s

wel in nederlands he? ;-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij deze de vertaling Ik ben slechts een gezicht in de menigte Je kent me waarschijnlijk niet Omdat ik niet opval En ik weet zeker dat jouw hart niet voor mij klopt Nee En als jij het koud hebt en eenzaam bent Zijn het niet mijn armen Die jij graag om je heen wilt voelen Om je veilig en warm te houden Nee, ik ben slechts een gezicht in de menigte Dat jij niet kunt zien Maar bewaar een beetje liefde voor mij Bewaar een beetje liefde voor mij, yeah Bewaar een beetje liefde voor mij Yeah, yeah, yeah En ik zal mijn liefde voor jou bewaren Mijn gezicht in de menigte Ik ken jouw naam niet En jij kent de mijne niet Toch draag ik het allemaal uit Vanuit dit hart van mij En ik heb geen bewijs nodig Om te weten dat jij daar bent, yeah Hey, mijn hart is sterk en mijn vleugels zijn weids Ik ben trouw aan alles dat ik ben En ik draag mijn afkomst met trots Ik ben jouw gezicht, jouw gezicht in de menigte Dus bewaar een beetje liefde voor mij, yeah Bewaar een beetje liefde voor mij, yeah Bewaar een beetje liefde voor mij Yeah, yeah, yeah Want ik bewaar mijn liefde voor jou Mijn gezicht in de menigte In de schemering ontmoeten wij elkaar soms Net voordat we ontwaken of als we in slaap vallen Kan ik nog steeds jouw gezicht zien En ik weet dat jij de mijne niet kunt zien Maar ik kan jouw hartslag voelen Jij kunt mijn stem horen Jij raakte mijn ziel aan En mijn ziel raakt de jouwe aan We maken een belofte ergens in de toekomst (Ergens in de toekomst) Dus bewaar een beetje liefde voor mij, yeah Bewaar een beetje liefde voor mij, yeah Bewaar een beetje liefde voor mij Yeah, yeah, yeah En ik bewaar mijn liefde voor jou Al mijn liefde Mijn geliefde, mijn gezicht in de menigte Ik weet jouw huidskleur niet Maar ik voel de liefde die er vanbinnen zit En ik ben zeker, ik weet zonder twijfel Dat ik jouw gezicht in de menigte zal vinden Ik zal dit gevoel nooit weg laten glippen En niemand kan mijn geloof aan de kant schuiven En ik ben zeker, ik weet zonder twijfel Dat ik jouw gezicht in de menigte zal vinden Jouw gezicht in de menigte Ik zal jouw gezicht in de menigte vinden Jouw gezicht in de menigte Ik ben slechts een gezicht in de menigte Je kent me waarschijnlijk niet Omdat ik niet opval

Naar mijn idee gaat het over iemand die de liefde van zijn/haar leven nog niet ontmoet heeft, maar wel bewust is dat die daar ergens rondloopt (de 'face in the crowd'). Maar dan met heel veel woorden en mooie muziek door top artiesten.

Hij zegt dat hij haar soms ontmoet net voor het inslapen of bij het ontwaken; het is dus een fantasie, een gedroomde liefde. Ja en die zijn soms het mooist.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100