Hoe gebruik ik een (studio) compressor?

Hee iedereen, ik ben me eige home studio soort van begonnen. maar ik wil wat meer leren over de compressor, ik weet zeg maar al wat het doet enzo maar hoe gebruik ik het? in box?
ik gebruik de pro EQ in presonus studio one.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Over het gebruik van een audiocompressor en andere apparatuur is op bijgaande site veel te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die compessor gaat alleen over out box:(
en ik wil een tutorial over compressor in het programma.
snappie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bedieningsorganen op een losse compressor zullen ook op de compressor plug-in van jouw programma zitten, anders is het geen compressor toch?
De uitleg over de werking van een compressor is voor beide gevallen precies hetzelfde, je kunt het basisprincipe dus gewoon van de site van popschool Maastricht leren.
Snappie? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah okeee dankjewel!:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens als de plug-in "Pro EQ" heet dan zou ik ook eens naar de achtergronden van equalizers kijken.
Algemene kennis over geluidstechniek helpt je veel verder dan een hapklaar recept voor één bepaalde plug-in.
Geluid wordt bepaald door het samenspel van alle onderdelen van de muziekproductie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoebedoel je de achtergronden van equalizers kijken?:$
sorry, ik ben 14 haha en doe egt alles met muziek, en begin nu me eige homerecord studio ding. duss ik weet nog niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meeste leer je nog over het gebruik van diverse effectapparatuur door er gewoon mee te experimenteren.
Probeer alle instellingen in alle uiterste standen en je hoort vanzelf wat het effect is.
Hoe meer je probeert, hoe meer je leert.
Voor de technische achtergrond kun je dan altijd op internet zoeken wat je met apparatuur kunt doen.
Zo kun je ook van te voren kan inschatten wat bepaalde knoppen op bepaalde effectapparatuur zullen gaan doen.