Is er gratis software waarmee ik mijn laptop als gitaarversterker kan gebruiken?

Het liefst ook met een paar effecten, maar dat is niet perse nodig. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik heb dus een kabel van grote naar klein jack, dus die kan ik in mijn microfoon-ingang van mijn laptop doen,
maar nu wilde ik daar dus graag een gratis programma voor hebben, waardoor ik meteen kan horen wat ik speel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Antwoorden (2)

Ja, dat is er zeker! Je hebt allemaal verschillende soorten software, maar het makkelijkste is om een Toneport te kopen, van Line 6 is dat. Dit is een apparaatje dat je neerzet naast je laptop (of computer, kan allebei) en dan kan je hem koppelen met je laptop. In dat apparaatje doe je dan je kabel die vanaf je gitaar loopt en met het programmaatje dat erbij zit (Gearbox), heb je iets van 100 verschillende geluiden, variërend van clean tot echt metal. Ook heb je allemaal effecten zoals Delay, Phaser, Chorus en Distortion.

Ik gebruik dat zelf ook sinds een paar jaar en het geluid is echt heel erg goed. Ik gebruik daar zelf Audacity bij om op te nemen, niet heel ideaal als je echt professioneel wilt opnemen, maar als je het gewoon wilt gebruiken om jezelf terug te horen of naar anderen te sturen, is dat heel handig.

De UX1 versie van Toneport is volgens mij rond de 100-120 euro en dan heb je dus dat apparaatje en Gearbox, dus met alle geluiden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt trouwens op YouTube kijken naar reviews van Gearbox, dan weet je een beetje wat voor geluiden erbij zitten en hoe het eruit ziet.

Je hebt ook andere software, zoals Guitar Rig 4, maar vaak kost dit zelf al 100 tot zelfs 400 euro, verschillend per softwarepakket, dus ik zou je wel Gearbox aanraden dat er dus al bij zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je Adobe Audition? Dat is een stukje professioneler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het, maar dit kost (legaal) rond de 300 euro volgens mij en Audacity is gewoon gratis. Als je echt alleen wilt opnemen om jezelf terug te horen en ideeën op te nemen en misschien liedjes aan anderen te laten horen, is Audacity echt meer dan genoeg. Als je echt professionele liedjes gaat maken en waarvan je een demo wilt maken, kan je Adobe Audition bijvoorbeeld gebruiken. Wat nog een stuk beter is, vind ik dan, is Cubase. Dat wordt ook in de echte producerwereld gebruikt en is ook gewoon goed. Maar het ligt er gewoon echt aan waarvoor je het wilt gebruiken en Audacity is ook gewoon echt nog goed voor een gratis programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos,
Heel erg bedankt voor je antwoord, maar het was niet echt wat ik bedoelde, misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest in mijn vraag!
Ik heb namelijk mijn versterker uitgeleend, maar ik wil wel graag spelen.
Ik heb al een kabel van grote naar klein jack, dus die kan ik in mijn microfoon-ingang van mijn laptop doen,
maar nu wilde ik daar dus graag een gratis programma voor hebben, waardoor ik meteen kan horen wat ik speel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan denk ik dat je toch teleurgesteld moet worden, want een gratis programma is er op dat gebied voor zover ik weet niet. Gearbox is echt heel erg goedkoop vergeleken met andere 'geluidsstudio's', en goedkoper zul je het denk ik niet vinden ook. Je kunt natuurlijk altijd illegaal downloaden op internet. Het zou in principe wel moeten lukken met een grote naar kleine jack, dus dat zou als het goed is geen problemen moeten geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dan denk ik dat ik toch moet wachten totdat ik mijn versterker weer terugkrijg!
Ik heb wel geprobeerd om via audacity geluid uit mijn speakers te krijgen, en dit lukte ook, maar alleen met een vertraging van 1 seconde, dus dat schiet ook niet echt op..
Ik hoef er niet eens effecten bij, als ik maar een beetje redelijk geluid, zonder vertraging uit mijn speakers kan krijgen!
Via ebay.com (usa) kun je heel goedkoop licenties overnemen van eerder versies van dit soort software, niet gratis maar wel voordelig, zeker met de waarde van de dollar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ps. Niet doorvertellen, maar als het maar voor eventjes is kun je wel even een kijkje nemen op vstclub.com ;-)