Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er bestaat een smurfliedje dat een parodie is op Justin Bieber "Hallo". Welk zijn nog zo vertaalde liedjes (dus van engels naar nederlands?)

Soms is het grappig dat ze het ritme van een heel bekend engels liedje behouden, maar de tekst aanpassen. Wie kent er nog zo liedjes waar ze dat gedaan hebben? Dus engelse songs waarvan het ritme is behouden en een nederlandse tekst hebben van gemaakt (dus in feite covers). Maar het eindresultaat moet nederlands zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=KaZEo-A8qSk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Er bestaat een cd van de smurfen met allemaal varianten op bestaande liedjes!
De bekendste is denk ik ‘Bij die oude appelboom’.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
André van Duyn heeft ooit "File" gemaakt, naar aanleiding van Feelings. Erg komisch. De tekst is grappig terwijl de melodie heel serieus is. Zie de link hieronder voor de tekst. Op Youtube is het liedje ook wel te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theaumus parodie typ dat maar is in op youtube en je krijgt een hoop leuke parodies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bronnen staan allemaal links naar youtube kanalen/ nummers waarmee dit zo is:
(Tussen de kanalen moet je even zoeken naar de parodie maar wat je ook kan doen is de naam van het kanal + parodie dan kom je er meestal ook wel) Ik kan niet alle links naar de filmpjes doen omdat ik maar 5 bronnen kan gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theaumes, DitIsMilan hebben in ieder geval parodie´s op liedjes van Justin Bieber.
Theaumes heeft een parodie op Baby.
DitIsMilan op Eenie Meenie (die met Sean Kingston)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding