Hoe duur is een dwarsfluit?

Gewoon een standaard dwarsfluit. Ik hoef geen prijzen van een eventuele gouden of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.4K

Het beste antwoord

Op de volgende site (eerste die ik tegenkwam) is een overzicht.
Je kan het zo duur maken als je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ole bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een standaard dwarsluit kost tussen de 200 en 400 euro. Een professionele een veelvoud daarvan, van wel 1000 - 5000 euro.

Zie bijvoorbeeld de site met Yamaha dwarsfluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Fluitlijn (zie bron) wordt het volgende advies gegeven:

Een "standaard" dwarsfluit ( 150,- tot 1000,- euro ) wordt machinaal vervaardigd en wordt verder handmatig afgewerkt . Zo'n fluit is meestal verzilverd en bedoeld voor de beginnende fluitist en kan van goede kwaliteit zijn indien deze fluit een erkend fluitmerk is en dus vakkundig gemaakt is van degelijk (verzilverd) materiaal . (...)

Bij de duurdere semi professionele fluiten in de middenklasse ( 1.000,- tot 3.000,- euro ) wordt meestal zilver als materiaal gebruikt en komt het regelmatig voor dat het mondgat met de hand wordt gesneden,de rest van de fluit wordt normaal gemaakt .

Bij professionele fluiten ( 3.000,- euro of meer ) worden het kopstuk en de toongaten gedeeltelijk of in zijn geheel met de hand gemaakt/afgewerkt . De duurste professionele fluiten kunnen wel 20.000,- euro of meer kosten ,
zijn volledig van zilver of van goud/platinum gemaakt en worden volledig met de hand gemaakt .

Als je net begonnen bent kan je beter aan een muziekdocent advies vragen welke fluit geschikt is. Vooral de goedkope fluiten varieëren enorm in kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Nee ik speel al heel lang maar ik had mijn fluit gekregen dus leek me wat raar om aan diegene te vragen hoe duur het was. Ik koop een nieuwe namelijk vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een winkel kan eventueel voor je aangeven wat je dwarsfluit waard is.
Ik heb een aantal jaar geleden een dwarsfluit gekocht van Yamaha en die was rond de 1000 euro, was wel met een zilveren mondstuk dus zonder zilveren mondstuk zal het wel wat minder kosten.