Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een kratradio maak?

wel een met een accu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Het beste antwoord

Als je een kratradio zoals op de afbeelding wilt bouwen dan heb je nodig:
1 autoradio
1 12 V accu, bij voorkeur dry-fit model (zie foto)
1 aansluitcontact om de accu te kunnen laden (diverse soorten zijn geschikt, let wel op: + en - niet verwisselbaar)
1 acculader voor 12 V
2 autoradiospeakers
1 sprietantenne (liefst auto inbouwmodel, daar zit al een passende kabel aan)
1 krat waar alles inpast
1 zekeringhouder met zekering 6 A, voor zover die niet al in de radio ingebouwd is.
Bevestigingsmateriaal, handvatten, elektriciteitsdraad.
Je bouwt de autoradio en de speakers in de krat in, bevestig de accu stevig in de kist.
Sluit de accu via de zekering met 2 draden aan op de voedingsaansluitingen van de radio (let op + en - )
Sluit beide speakers aan op de autoradio (L en R ieder met 2 draden, let weer op + en -)
Monteer de sprietantenne op de krat en sluit hem aan op de antenneaansluiting van de autoradio.
Maak een aansluiting op de accu met het aansluitcontact voor de acculader.
Als je alles netjes vastgezet hebt dan is jouw kratradio klaar.
Als upgrade kun je grotere speakers kopen en een powervertsterker bij bouwen, maar in de praktijk zal je met bovenstaande onderdelen al een fors geluid kunnen produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de link 10 filmpjes die je wel verder helpen, het is onmogelijk om dat zo in tekst te beschrijven hier.
Overigens zitten bij een kratradio de speakers veel te dicht bij elkaar om een goede stereoweergave te krijgen, maar dat moet je maar voor lief nemen...

Toegevoegd na 54 seconden:
Oh ja, hier de onderdelen die je nodig hebt:
http://www.kistradio.nl/
escape