Hoe kan ik 300+ liedjes op een normale cd zetten?

Een vriend had dit laats ook gedaan, maar ik krijg er max 30-40 liedjes op...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

Je kunt het grootste aantal liedjes op een CD zetten als je ze in een zo laag mogelijke kwaliteit als MP3 bestand er op zet.
De vraag is of je het nog prettig vindt om de muziek op slechte kwaliteit terug te luisteren.
Op een kwaliteit van 128 kb/s kun je ongeveer 100 nummers van 3 à 4 minuten op 1 CD opslaan, de geluidskwaliteit is dan vergelijkbaar met een goed cassettebandje van vroeger.
Met nog lagere bitrates zal het geluid vergelijkbaar zijn met telefoongeluid, maar dan kun je wél weer meer nummers op 1 CD kwijt.
Voor echt Hifi geluid zul je de nummers als .wav moeten wegschrijven, dan kun je maar een stuk of 20 nummers kwijt,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Moet je ze .mp3 branden in plaats van een audio bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 4MB voor een goede kwaliteit MP3 kom je op maximaal 175 op een cd van 700MB
capthavoc
12 jaar geleden
ik denk dat hij ze op een dvd heeft gezet dan lukt het wel maar in en gewone cd speler afspelen lukt dan niet
Dan moet je een cd hebben met voldoende gb ipv mb.
Hoe meer gig hoe meer nummers erop kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ze via windows media player op cd branden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er ook maar max 30 op zetten
Een normale cd voor audio is 80 min
Dus jou liedjes moeten niet meer dan 80 min zijn samen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet met Nero een dataschijf branden, want dan kijkt hij niet naar hoeveel minuten je hebt maar naar de capaciteit, en zo krijg je er veeel meer liedjes op.