neemt het aantal ongelukken op dance-/popfestivals statistich gezien toe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Niet echt. Er zijn alleen steeds meer festivals en dus steeds meer kans dat er iets fout gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet overal zomaar statistieken op loslaten, en daarom is het ook heel lastig om te bepalen of het aantal ongelukken op dance-/popfestivals toeneemt.

Je kunt ook niet zeggen of het aantal ontploffingen van tankauto's op de snelweg toeneemt of afneemt, of dat het aantal balkons van flats dat spontaan afbreekt en naar beneden komt zetten, toeneemt of afneemt.

Je spreekt hier over zeer uitzonderlijke gebeurtenissen. Met de balkons is het een jaar of 10 geleden gebeurd in Maastricht, en pas geleden in Leeuwarden. Met 2 gebeurtenissen in 10 jaar kun je geen statistieken maken.

Van gebeurtenissen die regelmatig of dagelijks voorkomen, daar kun je statistieken van maken, zoals het aantal griepgevallen per jaar, het aantal auto-ongelukken, of het aantal inbraken, moorden, echtscheidingen of verkochte huizen.

Bijeenkomsten waar veel mensen komen, worden streng gecontroleerd. Ik hoorde in NOVA, dat er vooraf wel 14 instanties langskomen, om alles te controleren. Toch kan er ergens iets fout gaan, en daar kunnen we weer van leren. Maar 100% veilig is het nergens. Zelfs niet in je eigen huis.

Of het aantal ongelukken op deze festivals toeneemt of afneemt, daar kun je dus niets over zeggen.