Mijn elektrische gitaar klinkt opeens heel vals, heb hem net nog gestemd, maar de akkoorden klinken niet zoals ze horen te klinken, hoe kan dit?

Heeft 't misschien te maken met de versterker? Nooit problemen mee gehad...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Antwoorden (3)

Heb je nieuwe snaren opgezet?
Heb je de juiste stemming gebruikt.
Welke snaar wijkt af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk de G, hoor het vooral bij het akkoord: DM
Is de kam aan het einde van je gitaar (de slagkant) soms verschoven? Bij sommige gitaren kan deze n.l. verschuiven. Probeer eens (liefst met stem apparaat)of de toon op de 12e fret exact één octaaf hoger is dan de losse snaar, zo niet, is de kam verplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je versterker heeft het niet te maken. Zitten er slijtplekken op je snaren daar waar ze de fretten raken? Liggen de snaren nog even ver van de toets af als vroeger?
Er kunnen veel oorzaken zijn dat valt moeilijk van hier uit te beoordelen.