Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik mijn zelfgemaakte muziek te koop op itunes ?

Hallo iedereen ,

Ik ben Laurens en ik zing heeel graag . Ik ben van plan liedjes van andere zangers zelf in te zingen en ik zou deze dan graag op itunes zetten . Is dit mogelijk en hoe werkt dit ? Ik heb vandaag juist een hele professionele microfoon gekocht , en mijn liedjes klinken perfect . Hoe moet ik het nu op itunes zetten en moet ik vergunningen vragen om de instrumentale versies van liedjes te gebruiken of niet ?

Toegevoegd na 36 seconden:
Sorry dat de vraag zelf slecht geformuleerd is .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals jij het beschrijft zijn De liedjes niet zelfgemaakt, het zijn covers.
Als ik jouw was zou ik ze op youtube zetten, dat is gratis. Liedjes op itunes zetten kost geld en je hebt geen garantie dat je het geld dat je eraan uitgeeft terug krijgt.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die jouw liedje willen kopen. Ik bedoel het niet gemeen maar als iemand het koopt moet jij wel echt heel erg goed zijn, beter dan de originele zanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de originele versie is meestal ook gratis te downloaden,
Ik denk dat mensen eerder de originele versie gratis downloaden dan jouw cover versie betaald downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopenlijk kan je beter zingen dan je vraag onderbouwen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat je zomaar instrumentale liedjes mag gebruiken van andere artiesten. Zoek dat eerst even goed uit voordat je ook daadwerkelijk nummers gaat verkopen. Anders kunnen artiesten je voor de rechter slepen omdat je plagiaat hebt gepleegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ze zelf ook, vaandaar de vraag.
Zie de volgende link voor het op Itunes zetten. Ik weet niet precies hoe het zit met copyright, mogelijk moet je royalties afdragen aan de artiesten die je covert.

Toegevoegd na 27 seconden:
De link in de bron dus :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je zien hoe je je muziek op itunes kunt zetten:

http://www.lopendvuur.nl/2007/11/20/je-muziek-op-itunes/

Muziek die door anderen is gecomponeerd mag je niet gebruiken om te verkopen, dat is plagiaat en dat kan je veel last en boetes bezorgen. Zoals je in je vraag zegt: 'zelfgemaakte liedjes'. Dat is het veiligste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding