Wat houdt muziek les op school precies in?

We krijgen muziek les op school maar wat kan ik er precies van verwachten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je al naar school?

Antwoorden (5)

Wat hele simpele dingetjes spelen op instrumenten en zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal krijg je gewoon een speelstuk, en dat moet je dan met de xylofoon, keyboard of gitaar spelen. Af en toe moet je ook liedjes zingen, en het gaat ook een beetje over noten leren lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziekles op school houd niet erg veel in. Je verkent de meeste muziekinstrumenten en stromingen. En een heel klein beetje notenlezen.

Muziekles in de tweede fase ligt het niveau iets hoger en meer bedoelt voor de mensen die al iets met muziek hebben. En vooral gericht op projecten zoals een voorstelling op school en eigen nummers schrijven. Ook krijg je een aantal schriftelijke testen over muziektheorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt wat kennis over muzieksoorten en instrumenten.
Bij Havo en VWO kun je het als examenvak kiezen.
Dan leer je over genoemde onderwerpen nog meer.
Instrumenten bespelen doe je vaak wel, maar je krijgt niet speciaal les om een bepaald instrument te bespelen.
Het is ook niet vereist dat je een instrument kunt bespelen.
Wanneer je muziek kiest als examenvak hoef je in principe geen noten te kunnen lezen, maar handig is het wel. Voor klas 1 t/m 3 speelt dat geen rol zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt eerst les hoe een instrument in elkaar zit, snaar nek hals brug etc.
dan krijg je noten (simpele), dan akkoorden
en dan moet je zelf een nummer doen, en daar moet je wat dingen aan veranderen en daar krijg je een cijfer voor. hoe goed jij dat nummer gespeeld hebt