Nieuwe autoradio aanschaffen, maar vreemde kabels uit de oude radio?

Ik wil morgen een nieuwe autoradio aanschaffen. Op dit moment zit er een VDO MS4100 in, erg veroudert. Nu we deze er zojuist uit hebben gehaald zien wij vreemde kabels (zie foto). De nieuwe autoradio die wij op het oog hebben heeft een groen, wit, rood en geel stekkertje (als het goed is)! Maar kunnen we nou die nieuwe autoradio aansluiten op de oude bekabeling? Of hebben wij daar een tussenstukje voor nodig? Ik heb geen ervaring dus vandaar. Alvast bedankt voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.4K

Het beste antwoord

Er zijn merk specifieke koppelstukken te koop bij car audio speciaalzaken, maar ook bij de MediaMarkt vind je ze. De kabels van de autoradio monteer je aan het koppelstuk en het koppelstuk klik je weer in de stekkers die uit het dashboard komen. Omdat de aansluitingen van radio's tegenwoordig vaak een standaard bedrading hebben, hoef je niet in de kabels te knippen. Past het niet dan moet je de radio aan het koppelstuk verbinden met (blauwe) kabelschoentjes. De rode op de constante spanning, de gele over de contactspanning (er hangt een label aan de kabel als het goed is) en grijs of wit en groen zijn de luidsprekers. Let daarbij goed op dat je de + aan de + monteert. De + is altijd de met een streep op ribbel gemerkte draad.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de foto zie ik de meest gangbare stekkers ( eurostekker) heten ze volgens mij.
Dit past op de meeste toestellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe maken de kleuren niet veel uit en dit met met name de speakers.
Plus = Rood
zwart =massa
blauw = remote

De stekkers die op je foto staan is een gewone ISO-stekker.
ISO wil meestal zeggen dat fabrikanten de afspraak hebben deze stekker allemaal op de juiste manier aan te sluiten.(CE Keurmerk)

Dus jij kan gewoon je nieuwe radio aansluiten dmv de stekkers in elkaar te pluggen. (past maar op 1 manier dus kan niet missen)

Succes!