Gitaar aansluiten op een mixer?

Hallo allemaal,

Ik draai tegenwoordig samen met een vriend van mij die elektrische gitaar speelt.
Nou sluit ik thuis (om op te nemen) de gitaar aan via een JACK aan op mijn Audio interface -> pc.

Nou ben ik bezig met een rider opstellen en ik vroeg me af of iemand van jullie misschien goede suggesties heeft over het aansluiten op een Pioneer DJM 800.

De gitaar gaat via een pocket pod en is dan dus Jack.

Aansluiten via de Mic ingang op de mixer is niet van toepassing want dan hoor je dit geluid niet via de Monitor speakers.

Het is de bedoeling dat ik de volume van de gitaar over de master en de monitor kan regelen.

Nou zag ik een paar oplossingen op internet:
Een aparte mixer voor de gitaar die je aansluit op een line-in op je mixer (een audio kanaal) of via XLR Mix aansluiting. Kan je de XLR Mic aansluiting wel horen over je monitor?

Graag hoor ik wat oplossingen hier voor!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://willitblend.com/ Oh, je bedoelde een ander soort mixer? :P

Antwoorden (2)

Zoals ik even snel kan bedenken gebruik je de booth-aansluiting voor de monitor, het signaal van de microfoon ingangen zal daar misschien niet op uitkomen, dat kan ik zo gauw uit de gebruiksaanwijzing niet opmaken.

Je kunt dan altijd een lijningang gebruiken mits de gitaar al enige voorversterking gehad heeft (pocket pod?).

Als de pocket pod een jack uitgang heeft dan moet je een MONO-verloop van 6,25 jack naar 2x tulp maken om zowel op links als rechts binnen te komen.
De gitaar is dan, net als de andere aangesloten bronnen op master- en booth-uitgang te horen.

Een andere optie is met de gitaar op de microfoon ingang de koptelefoonaansluiting als uitgang voor de monitor te gebruiken, daar staat wél het microfoongeluid op, maar dan mis je natuurlijk de koptelefoon op je hoofd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij nadere beschouwing lees ik in het manual dat je voor de Booth Monitor Output met de Mic Signal Switch kan kiezen tussen Add (toevoegen) en Cut (weglaten).
Als je dus "Add" kiest dan kan je de microfooningang gebruiken om de gitaar (via pocket pod) te mixen met de rest.
RTFM - Read The F****** Manual !

F****** = Friendly ;-)))

Toegevoegd na 2 uur:
Na reacties van buster1974 heb ik even geprobeerd uit te vinden of de Pocket Pod misschien een stereo-uitgang heeft, maar dat kon ik niet vinden.
Als hij stereo is kun je natuurlijk veel beter een stereo jack naar twee tulp stekkers gebruiken voor de LINE-in.
Als hij mono is dan het verloop maken zoals boven genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het niet helemaal. pocket pod kun je niet aansluiten op je mic. Je POD line out heeft hele andere specs dan je mic ingang nodig heeft. Waarom plug je je POD niet via je lineout naar een kanaal van je pioneer ?