Hoe heten deze twee liedjes? Zie uitleg.

In onderstaand filmpje hoor je van 0:00 tot 1:05 en van 1:06 tot 1:56 twee liedjes. Wie kan mij vertellen hoe ze heten of waar ik de hele versie kan vinden?

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=yamIij5ZWVs&feature=relmfu

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij andere filmpjes waar deze fragmenten ook in voorkomen, staat 'Zarul Shekhar' bij muziek. Kunnen jullie daar iets mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik heb de "liedjes" een paar maal beluisterd, en kan er niets anders van maken, dan dat dit uit een muziekfabriek komt. Gewoon in opdracht geschreven dus. Je kunt dat vergelijken met b.v. Rail Away, van de EO. Ook daar worden geen bestaande liedjes gebruikt, maar wordt er achtergrondmuziek gemaakt, die een beetje past bij de beelden, en niet al te opdringerig en/of afleidend is.

Ook kan het zijn, dat het van een verzamel-CD van een muziekfabriek komt. In dat geval is er voor alle rechten in één keer betaald bij aanschaf, en op zo'n CD staan honderden van dit soort muziekjes van 1 of 2 minuten, die vrij te gebruiken zijn. Het programma "de rijdende rechter" van de NCRV werkt op die manier, met achtergrondmuziek.