Hoelang duurt het ongeveer om noten te leren lezen (zonder les)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.9K

Antwoorden (4)

Je leert het misschien in tien minuten, maar goed lezen duurt vaak jaren. Net als boeken lezen eigenlijk, veel oefenen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de persoon. Ik ken mensen die het binnen 2 dagen alles konden lezen en perfect spelen en ik ken mensen die er 2 jaar later nog moeite meehebben. Dus dat verschilt erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van mens tot mens, mijn broer speelt trompet en had voordien nog geen notenleer gehad maar hem lukt het al aardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk kun je het best snel lezen, alleen als je dan ook het liedje wil spelen, moet je het veel sneller lezen en in het ritme blijven. Dat kost veel tijd om dat te leren. Het lezen kun je zo alleen alles bij elkaar duurt langer.