Waarom staan er zoveel mensen met hun gsm te filmen bij concerten ?

Wat het idee, wat moet je ermee ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat soort dingen vraag ik me ook altijd af bij bijv. vingerhoedjesverzamelingen of 50 verschillende foto's van de eifeltoren...maarja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap ook niet waarom je een half concert met je poot omhoog gaat staan voor een video met een kwaliteit om te janken, kan je beter genieten van t concert en later prof. beelden terugkijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vindt tot nu toe de reacties meer bevredigend dan de daadwerkelijke antwoorden, haha ! :)
Kimath
12 jaar geleden
Ik ben het compleet met B44RT eens :)
Ik maak zelf vaak een paar foto's en ga dan gewoon genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook wel eens een paar foto's gemaakt of een paar korte filmfragmenten, maar de kwaliteit is slecht en je hebt er eigenlijk niets aan. Heb mezelf ook al voorgenomen het niet meer te doen. Ik vind het ook geen gezicht. Sta je daar als artiest je optreden te doen, kijk je tegen al die telefoontjes aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk aan, voor mij tot nu toe het beste antwoord monieke. ;) ...

Het beste antwoord

Je moet niet de vergissing te maken dat je letterlijk 'het concertgevoel' vast kunt leggen, zeker niet -ook niet- met de huidige generatie smartphones, maar je kunt wel een leuke herinnering vastleggen op je telefoon, want voor zo ver ik weet mag je nog steeds geen professionele opname apparatuur mee naar binnen nemen.

Tip, neem bijvoorbeeld een nummer op en meer niet. Anders zijn ze te druk met alles opnemen en proeven ze de sfeer nog niet, want die ervaar je door er (voor mij) het liefst midden in het publiek te staan.

En om even kort aan je vrienden te laten zien, mochten ze dezelfde smaak hebben als zij die de opnames gemaakt hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Aan vrienden laten zien of op youtube plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of laat ze een fragment van de (waarschijnlijke uitkomende DVD of Youtube) zien, tadaa probleem opgelost...
Vaak hebben deze mensen geen zin of tijd, of geld om een dure camera aan te schaffen, en gebruiken hun gsm. Dit kunnen voor veel verschillende doeleinden gebruikt worden, youtube, leuke herrinering, laten zien aan anderen etc etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat zelf ook. Ik gebruik het om aan vrienden te laten zien, en verder zodat ik gewoon een tastbare herinnering heb. Herinneringen vervagen, maar een filmpje blijft altijd hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze het leuke moment willen vastleggen, om het bijv: aan vrienden te laten zien, op YouTube zetten, later terugkijken etc. Het feit dat ze het met hun gsm doen is denk ik omdat dat het eerste is wat je bij de hand hebt en veel mensen hebben nu een smartphone en daar zit ook een aardige camera op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Later weer bekijken of delen met vrienden of op YouTube zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je vaak als je naar een concert of festival gaat het verboden is om een camera of een fototoestel bij je te hebben. Daarom gebruiken veel mensen hun gsm om te filmen. Om dit daarna op youtube of facebook of iets dergelijks te posten en om dit aan vrienden te tonen.

groeten Timo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een eigen origineel filmpje te hebben, als souvenir. Als ze ermee zwaaien dan is het gewoon voor de 'sier', een heel leuk gezicht voor de artiest.