Ik wil gitaar leren spelen maar ik ben te klein. Help!

Ik wil nou heel graag gitaar leren spelen, maar het punt is: ik ben maar 1,35m lang! Ik weet niet of er dan een goede gitaar geschikt is. Zelf wou ik een Dimavery ST-203 kopen t.v.w van 80 om een goede start te maken maar ik weet niet of dat wel een goede gitaar voor me is aangezien ik ook niet zo groot ben. Mijn vraag aan jullie is dus: waar kan ik geschikte gitaren vinden?
Hartelijk bedankt!

Toegevoegd na 23 uur:
Super bedankt iedereen, ik ben er nu wel ongeveer uit. Maar nu heb ik nog een probleem.. er werd me aangeraden de Dimavery ST-203 NIET te kopen omdat die gewoon niet geschikt voor me is.. welke wel? Graag een elektrische gitaar. Super bedankt!

Toegevoegd na 1 week:
Mensen, ik denk dat ik het wel alleen kan vinden zo. Super bedankt voor al jullie moeite en antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat lichaamslengte niet van belang is voor een tokkelinstrument, maar de grootte van je handen maakt wel veel uit. Western gitaren hebben een smallere hals en zijn daarom makkelijke bespeelbaar met kleine handen. Die zijn ook verkrijgbaar in kleinere maten: drievierde en zevenachtste maat. Zie bijvoorbeeld http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_gitaren/kindergitaren (betreft niet alleen kinderen, maar ook volwassenen met kleine handen).
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien kun je het beste naar een guitarshop gaan, omdat je daar een hoop keuze hebt en medewerkers die je goed kunnen adviseren. Je kunt er direct een aantal uitproberen en kijken welke het beste aanvoelt. Ik zou iig voor een model met smalle hals kiezen. Feedback is ook een goede optie. suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh en nog een probleem, er zijn geen guitarshop bij ons in de buurt, en ik zal niet weten waar ik dat wél zou moeten vinden :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm.. De meeste grote steden hebben wel een musicshop. Heb je echt geen mogelijkheid om een stukje te reizen? Denk echt dat het voor jou de beste optie is. Je kunt evt voor die tijd even bellen en vragen of ze wat hebben dat bij jou ''past'' ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.gitaar.nu/muziekwinkels
iig 1 winkel in zoetermeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke bedankt! :)
Feedback zou ik zelf niet aanraden. ( en al helemaal niet online bestellen daar! )

Ik weet niet of je dicht bij de duitse grens woont, maar dit is echt een aanrader www.musik-produktiv.de/
Lopen heel wat medewerkers rond die zelf ook spelen, en heel wat geluidsdichte kabines dus je kan flink scheuren :)

voor de prijs zou ik je thomann.de aanraden!

Toegevoegd na 3 minuten:
Verspuij in R'dam is ook oke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je bericht, maar nee ik woon niet echt dicht bij de Duitse grens. Ik woon in Zoetermeer, Zuid-Holland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, Rotterdam is ook niet zo ver weg.. ik kijk wel. Super bedankt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sow, zij hebben een groot assortiment. Vette site, staan coole gitaren op die ik nergens anders kan vinden. Jammer dat het niet in Nederlands of Engels kan, maar dat maakt niet zo veel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee tsja :P
Ik heb ook een gitaar gekregen, Dat was gewoon een kindergitaar en daarmee kan je gewoon gitaar spelen ook al ben je klein;)

Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je in de buurt van Dordrecht woont? Bij House of Music in de Voorstraat/hoek Visstraat zijn gitaren in diverse maten. Je kunt daar goedkoop beginnen; je hebt 2 jaar inruilgarantie als je dan een betere/duurdere koopt krijg je 60% van de prijs van je oude gitaar terug. Ik geef zelf les. Je lengte is niet zo belangrijk. De kracht in je handen en goed rechtop kunnen zitten is veel belangrijker. Als je een gitaar gaat kopen, neem dan iemand mee die kan spelen. Samen hoor en zie je meer. Succes! Sija.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel steden hebben wel een muziekwinkel, waar ze instrumenten verkopen. De medewerkers daar kunnen je prima advies geven. Er zijn ook genoeg kinderen die gitaar spelen, dus ze hebben in de meeste winkels ook wel kleine gitaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, super bedankt!