Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er 'n site waar je songteksten kan vertalen naar het nederlands

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
14.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

http://translate.google.be/?hl=nl&tab=wT
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel sites waar je tekst kan vertalen, maar het vertalen van songteksten kan onmogelijk succesvol door een computer gedaan worden.
Dit komt omdat bij het vertalen van die teksten de vertaling ook in het metrum en ritme van de muziek van het originele liedje moet passen.
Zelfs menselijke vertalers moeten soms veel fantasie gebruiken om een heel andere zin te gebruiken omdat de letterlijke vertaling met geen mogelijkheid in de melodie valt in te passen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op onderstaande link kun je horen tot wat voor vertalingen dat zou kunnen leiden!
(Sjef van Oekel / the Beatles Yesterday)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Je moet voor de grap ook eens Hey little girl van Bruce Springsteen eens vertalen ^^
Op de onderstaande site, is het al met 20000 songteksten voor je gedaan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Op deze site staan zo'n beetje alle vertalingen. Soms wat krom, maar daar kun je je eigen creativiteit op loslaten!

Songteksten vertalen | Binnen 2 seconden is je songtekst vertaald
songtekst-vertalen.123vertaal.nl/ - In cacheVergelijkbaar
Vraag jij je welleens af wat er nou allemaal in zo`n songtekst van een liedje staat? Dan zit je hier goed, wij vertalen songteksten van het engels naar het ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga naar songteksten.nl
dan kopieer ik de songtekst die ik wil en plak hem in vertalen.nu . Of er ook een directe site is weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.songteksten.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding