Waarom staat er in een top 100 aller tijden nooit klassieke muziek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Omdat de doelgroep alleen popnummers instuurt, en geen klassiek, geen jazz, geen house. En wellicht omdat de organiserende zender ook al wat filtert. Vaak kun je op internet je favorieten inzenden, maar hebben ze al een lijstje gemaakt waar je uit kunt kiezen. Natuurlijk zijn dat net de nummers die hoog eindigen in de uiteindelijke lijst.
En als jij heel veel mensen mobiliseert om "Eine kleine nachtmusik" op nummer 1 te krijgen, is er ook nog een kans dat de organiserende omroep dat vals spelen vind, en ze alle stemmen daarop ongeldig verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die top 100 gaat toch over singletjes?
Klassieke muziek werd niet op singletjes uitgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die top-100 maar uit 100 nummers bestaat en alles daarin natuurlijk lekker popu is.
Er hebben wel eens klassieke platen in de hitparade gestaan, zoals "Mozart Symphony no 40" van Waldo de los Rios. Die heeft in 1971 zelfs 13 weken op 1 gestaan!