Wat is het verschil tussen een artiest en een singer-songwriter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat ook nooit, er zijn zoveel mensen die hun eigen liedjes schrijven en in bands spelen, maar dat zijn dan artiesten en geen singer-songwriter.

Het beste antwoord

Een artiest zingt het liedje alleen en danst er wat bij. Een singer-songwriter schrijft zelf de liedjes die hij (of zij) zingt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een artiest zit niet noodzakelijk in de muziekindustrie.
Een artiest is iemand die kunsten uitvoert.
Dit kan dus een zanger zijn, maar bijvoorbeeld ook iemand die aan de trapezes hangt in het circus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is nu wel duidelijk dat het om een artiest in de muziekindustrie gaat...
Singer-songwriter is iemand die zijn eigen muziek schrijft ('songwriter'). De beste voorbeeld van een singer-songwriter is Bob Dylan en ook de invloedrijkste. Een artiest. Een artiest is een kunstenaar, iemand die zijn creatieve talenten gebruikt om kunst te maken. Dus muziek, theater, literatuur enz. (dus singer-songwriter ook, al vind ik artiest een beetje pretentieus klinken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder singer-songwriter is een artiest, terwijl niet iedere artiest een singer-songwriter is.