wat voor gitaar

ik zoek een elektrische gitaar met een vol en warm gelui Die niet te duur is!!
ik heb laats op iemand op een Yamaha horen spelen (weet niet wat voor een) die heel vol klonk. Bijvoorbeeld Richwoods vind ik zelf heel scherp klinken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jou was even naar een goede gitaarwinkel gaan daar hebbeb ze er meestal wel verstand van maar kijk uit das je niet belazerd word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geluid wordt niet alleen bepaald door de gitaar, maar ook door de versterker.

Antwoorden (4)

Een Les Paul geeft meestal wel een vol geluid, zelf heb ik een imitatie van Hohner, maar het is toch raadzaam om verschillende gitaren uit te proberen in een goede muziekhandel, want meestal klinken geen twee gitaren precies hetzelfde ook al zijn ze van hetzelfde merk en type.
En zoals al is opgemerkt kan de versterker ook van invloed zijn, gitaar en versterker moeten matchen. Ik heb een Peevey die op mijn buizenversterker prima klinkt maar op een transistorversterker helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stratocaster vind ik persoonlijk erg mooi, maar het is maar net wat jij mooi vind. Ga dus even langs bij de plaatselijke gitaarboer.

Let op:

Het ligt hem niet alleeb aan de gitaar, ook de versterker en de manier van spelen zijn van belang.
Neem bij het uitzoeken van een gitaar altijd een vriend oid mee, deze kan dan een oordeel geven of de gitaar echt wel zo moou klinkt, want je zit er zelf toch met een andere hoek voor.

Ook maakt het verschil of de winkel heel groot ofheel klein is, met echo's enzo.

Trouwens, goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn. Maar let welgoed op!

2e hands zou ik mee oppassen, vaak zijn die beschadigt of niet goed.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je budget? De duurdere les paul imitaties van epiphone klinken echt top, alleen kosten minimaal 600 euro wil je een goede hebben. Probeer anders als je een lager budget hebt wat goedkopere ibanezjes, bijvoorbeeld in de SA serie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het makkelijkst gewoon een gitaarwinkel binnenlopen en vragen of je er een paar mag proberen, dan kun je zelf horen welke je het mooist vindt. Dat kunnen anderen niet voor je beoordelen. (: