Als een zanger/zangeres een liedje opneemt, spelen ze dan de muziek van dat liedje af in de studio of is het stil?

Ben benieuwd of ze er later pas muziek onder zetten of van tevoren..
Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Volgens mij heeft de zager/zangeres een koptelefoon op waar je de muziek door hoort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden, van elk instrument apart opnemen, tot de hele band staat tegelijk in de studio. Een combinatie is ook mogelijk.

http://www.guitarnoise.com/lesson/recording-and-releasing-your-own-cd/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De muziek wordt vantevoren opgenomen en via de koptelefoon van de zanger afgespeeld.
Wel gebeurt het soms, dat de muziek die de zanger hoorde bij het inzingen, later nog wordt gewijzigd.
bamibal
12 jaar geleden
Ja, we spelen de muziek af! Eigenlijk altijd via de koptelefoon, zodat de muziek niet door de microfoon wordt opgenomen bij de zang. Sommige mensen kunnen moeilijk zingen met een koptelefoon. Dan zetten we 1 speaker neer, of soms 2. Dan nemen we de "overspraak" van de muziek voor lief, omdat het resultaat er beter van wordt.
Er bestaat echter ook een opstelling van 2 speakers, waardoor de ene speaker de andere speaker uit fase zet ten opzichte van de microfoon. Dit beperkt de overspraak aanzienlijk. Maar dat is voor de gevorderde opname techneut!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie is we?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuna. Check zijn foto lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Leuk. En?
Wie is (zijn) Prime Music Productions dan?
Niet deze:
http://www.primemusicproductions.com/