Ja dat kan zeker. Je kunt ze ook vantevoren kopen, online of bij de winkels van Beter Horen. Dat is goedkoper dan op het festival terrein.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij Beter Horen kan je Pluggerz muziek / disco oordopjes kopen voor 20 euro. Die zijn redelijk goed.

Toegevoegd na 7 minuten:
NB. De consumentenbond heeft ook gehoorbescherming getest. Het beste uit de test zijn op maat gemaakte dopjes van rond de 120 -160 euro. Van de goedkope dopjes komt de Alpine MusicSafe Classic er beter uit dan die van Beter Horen. Online zijn ze ook te verkrijgen voor rond de 20 euro.

Ik weet niet wat de kosten op PinkPop zijn. Ik denk ook rond de 15 euro, maar wat de kwaliteit is weet ik niet.

Toegevoegd na 13 uur:
*** Toelichting *****

Zeker op binnenpodia staat het geluid zo hard dat dit zeer schadelijk is voor je oren. Op buitenpodia hangt het af van waar je staat.

Ik ben zelf medisch bioloog en weet dus e.e.a. van hoe de trilhaarcellen in het slakkenhuis werkene n hoe snel ze kapot gaan van harde geluiden. Daarnaast heb ik een doof kind en kan je ook adviseren welk gehoorapparaat het fijnst zit als je vaak naar concerten gaat. Bij concerten in het HMA bijvoorbeeld raden ze sowieso dopjes aan.

Een muzikant zelf zal altijd bescherming dragen en heeft op maat gemaakte dopjes. Het is nodig dat je dopjes wel de muziek doorgeven, dus alle frequenties. En hierin zit het kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken.

Vanzelfsprekend moet je wél speciale dopjes kopen voor muziek en niet voor gehoorbescherming bij klussen, want dan hoor je de muziek helemaal niet.

De Alpine dopjes komen beter uit de test dan andere dopjes die ze voor 15 euro op PinkPop verkopen. En als je dus online die van Alpine koopt ben je 20 euro kwijt. De kwaliteit die op poppodia wordt verkocht voor 15 euro zijn ongeveer dopjes die je voor 10 euro online kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan ook bij kruidvat nog goedkoper:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft de kruidvat geen oordopjes voor concerten. Wel gehoorbescherming bij klussen, dan hoor je de muziek niet en dat is niet de bedoeling.