Ik zoek een leuk muziekje voor onder een actiefilm. Het mag droevig zijn maar er moet wel iets "spetterends" in zitten. En het moet engels zijn.

Ik ga namelijk een filmpje maken met muziek er onder... Suggesties voor muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (8)

Wat dacht je van de thema song van halloween? Ook wel gebruikt bij bassie en adriaan. Het is een spannend deuntje wel zonder tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gebruik ik zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=Nq6pekM6sZQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik wat Dubstep :) Het is erg nieuw en experimenteel, maar daardoor is je film wel unieker omdat het nog erg weinig is gedaan. En niets kan zo spetterend zijn als Dubstep. Probeer bijvoorbeeld Bar 9 - Piano Tune.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de dodenmars van Chopin.
In de Efteling hoor je hem bij het "spookhuis"
Waar de zombies uit de grond komen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het spookhuis in de efteling wordt 'dance macabre' van saint-saëns gespeeld:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhip je hebt gelijk.
Foutje...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het blijft een toepasselijk nummer.
Muziek van E.S. Posthumus is vaak episch en spectaculair. De stukken 'Nara' of 'Lepcis Magna' van hen is gaaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volgende nummer is superrrrr:

The Verve - Bitter Sweet Symphony

IK heb dit ooit ook gehoord,maar dan zonder zang.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D

http://www.youtube.com/watch?v=J5F0Q0XGwqw
http://www.youtube.com/watch?v=StyOjm7KQvc&feature=related

Of zoek muziek van Hanz Zimmer, die man heeft voor heel veel actie films en games soundtracks gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat het engels moet zijn, maar gezien de reacties over muziek zonder zang dacht ik dat ik er ook nog wel een aan kon toevoegen ;-).

Zelf zou ik 'O Carmina Burana' van Carl Orff heel geschikt vinden voor een actiefilm. Het is klassiek, met tempo, droevig en toch ook zeker spetterend. In het beste stuk van het nummer (iedereen die het hoort kent het, maar waarvan lol) is het eigenlijk geen zang meer, maar een extra instrument. Luister het maar eens, dan snap je wat ik bedoel ;-)