wat kan ik tegen dit doen?

Ik hou heel erg van zingen, maar als ik voor mensen zing, weet ik niet wat ik moet doen en waar ik heen moet kijken, ik ga meestal stil staan en naar de grond kijken, maar dat wil ik dan helemaal niet, maar ik weet niet wat ik dan moet doen. Iemand een idee om mij van dit kleine probleempje af te helpen:P?

Weet jij het antwoord?

/2500

Begin misschien eerst met je beste vriend(in) en ga het langzamerhand opwerken.

Kijk naar de muur, zo lijkt het alsof je naar diegene kijkt.

leer zelfvertrouwen te krijgen en oefen met een vriend of vriendin, kijk naar de mensen . doe het zo dikwijls, dat die moment uitbreekt! Zonder je het beseft ben je aan het kijken. En je publiek aandacht aan het geven. Laat je gaan. succes!

Hoi! Ik heb hetzelfde en wat mij erg geholpen heeft is het terugkijken van mijzelf op (toen; vroegah) de videoband die mijn ouders hebben gemaakt. Als je jezelf terugziet en hoort op het podium zul je hoogstwaarschijnlijk zien dat je er goed uitziet/hoort, en dat kan ook een stuk van je onzekerheid wegnemen. De volgende keer dat je er staat voel je je wellicht een stuk minder onzeker en ben je helemaal niet bezig met waar je heen moet kijken, maar met je eigen zang. Denk er wel aan dat je anders klinkt op een bandje/videoband/dvd ;-). Probeer objectief te luisteren naar jezelf, zoals andere mensen je horen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100