Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand de akkoorden en het 'slagje' van het liedje 'sweet dreams' op de manier waarop Ruben Block het op 19 mei speelde in De Wereld Draait Door?

Ik speel nog maar kort gitaar, maar ik zag dit nummer in De Wereld Draait Door en ik wil het graag leren spelen.
De akkoorden die ik op internet vind, komen volgens mij niet overeen met de versie van Ruben Block (zanger van Triggerfinger). Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens de link in de bron is het /Am /F E / met Capo op de derde fret voor het couplet. Dat komt dus neer op /Cm /Ab G/

In het origineel is de bass line /C Eb /F E /. De eerste helft van de eerste maat is dus een Cm met een C bass, de tweede helft is een Cm met een Eb bass.

Zo te horen speelt Ruben Block /Cm Eb /Ab G /. Omdat hij alleen maar de gitaar als begeleiding heeft , speelt hij een Eb-akkoord om de Eb bass te benadrukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding