Wie kent dit nummer?

Achter dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=tkVRAuDY5fQ

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Hypster - The Uprising

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh.. dit is de originele :)

http://www.youtube.com/watch?v=GD3VsesSBsw

Carmina Burana ~ O Fortuna | Carl Orff ~ André Rieu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals beschreven hierboven is dit A fortuna uit de Carmina Burana van Carl Orff.
Afgelopen februari nog door een roemeens orkest met koor in een tour door Nederland uitgevoerd.

Heel erg indrukwekkend moet ik zeggen. Ben er geweest en niet serieus klassiek georienteerd, maar dit was super.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anderen zeiden het ook al, maar idd dit is O Carmina Burana van Carl Orff. Ben zelf ook lang op zoek geweest naar dit ene nummer, omdat in de Michael Jackson-tour van '94(?) dit als intro gebruikt werd.

Vergeet vooral niet het hele nummer te luisteren, echt apart en zeker de moeite waard (al is dit stukje natuulijk het meest spectaculair ;-))