Waar slaat de clip "judas" van lady gaga op??

Wat is het verhaal achter deze clip? Ik begrijp die clip ook niet echt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Er staat een duidelijke beschrijving van de clip op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Judas_(single).

In deze song komen elementen naar voren uit een christelijk verhaal. Degene die wordt gezien als de zoon van God, Jezus, die als mens op aarde kwam, kreeg op aarde een groep leerlingen.
Hij had (kort door de bocht gezegd) voor zijn tijd nogal vooruitstrevende ideeen en dat vonden de regeringsleiders uit die tijd niet erg prettig. Een van zijn leerlingen, Judas, was niet helemaal eerlijk en kon de verleiding van makkelijk geld verdienen niet weerstaan: hij heeft Jezus verraden en verdiende daar geld mee. Jezus werd daarop aan de leiders uitgeleverd.
In de bijbel wordt ook nog gesproken over een vrouwelijke aanhanger van Jezus, Maria Magdalena (of Maria van Magdala). Heel veel info is er over haar niet uit de bijbel zelf te halen, maar er wordt wel gespeculeerd dat zij een relatie zou hebben gehad met Jezus. Dat idee zie je ook terug in de clip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, maar Maria Magdalena en de Maagd Maria zijn niet dezelfde persoon ;). Blijkbaar waren ze in de tijd dat de bijbel geschreven werd niet zo creatief met namen verzinnen.

Andere antwoorden (1)

eerlijk gezegd, wat is het verhaal achter de andere clips van lady gaga: naakt in de gevangenis over een telefoon zingen? bij sommige dingen moet je niet nadenken.