Hoe heet zo'n ' kinder' stemmetje in muziek en hoe maken ze het?

bijvoorbeeld in Stuck on Replay van Scooter, en er is er ook een versie van We're in heaven van bryan adams alleen kan ik die zogauw niet meer vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Je zingt het langzaam in, met een normale toonhoogte. Als je het versneld gaat automatisch de pitch (toonhoogte) omhoog. Dit kan je ook doen zonder te versnellen. Met plug-ins die de toonhoogte aanpassen, dit gaat echter ten koste van de kwaliteit. Langzaam in zingen is het beste. Ik gebruik dit trucje regelmatig met mijn werk als geluidsstechnicus. Luister naar de voicetag in de liedjes op de volgende site (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is een gewoon ingezongen stukje, waarvan het tempo verhoogd is. Daardoor krijg je zon kinderstemmetje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een helium effect er over heen gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook met een galm/effect apparaat, dit gebruiken ze met live shows meestal, die kun je op verschillende effecten zetten, dus bv een hele hoge stem, of juist een lage stem... Leuk speelgoed btw