Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet zo'n ' kinder' stemmetje in muziek en hoe maken ze het?

bijvoorbeeld in Stuck on Replay van Scooter, en er is er ook een versie van We're in heaven van bryan adams alleen kan ik die zogauw niet meer vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zingt het langzaam in, met een normale toonhoogte. Als je het versneld gaat automatisch de pitch (toonhoogte) omhoog. Dit kan je ook doen zonder te versnellen. Met plug-ins die de toonhoogte aanpassen, dit gaat echter ten koste van de kwaliteit. Langzaam in zingen is het beste. Ik gebruik dit trucje regelmatig met mijn werk als geluidsstechnicus. Luister naar de voicetag in de liedjes op de volgende site (zie bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is een gewoon ingezongen stukje, waarvan het tempo verhoogd is. Daardoor krijg je zon kinderstemmetje!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een helium effect er over heen gezet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook met een galm/effect apparaat, dit gebruiken ze met live shows meestal, die kun je op verschillende effecten zetten, dus bv een hele hoge stem, of juist een lage stem... Leuk speelgoed btw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding