Wie kent nog meer nummers zoals deze?

Dit is misschien geen echte vraag, maar ik zoek nummers zoals deze. Het betreft een stukje uit het lied ''Innuendo'' van Queen: http://www.youtube.com/watch?v=Du5GrbDg8q8

Het is Spaanse gitaar, ik neem aan dat het Flamenco is.

Flamenco is ontstaan uit Arabische klanken en als ik op Flamenco ga zoeken op internet, krijg ik dat helaas vaak te horen. Ik ben echt op zoek naar instrumentale stukken van Spaanse (Flamenco) gitaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

In deze video speelt John H. Clarke Amazing Grace

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn overigens best veel ''bekende'' nummers gecoverd met een Spaanse gitaar.
Ik weet niet of je originele nummers wil,maar het nummer van Metallica Orion is bijvoorbeeld ook gecoverd met Spaanse gitaren:

http://www.youtube.com/watch?v=L0CsLefLisE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens naar Paco de Lucia,een van werelds beste flamenco gitaristen die al muziek maakt sinds de jaren 70,ook allemaal instrumentale muziek..op youtube zijn er veel video's te vinden,cd's of downloads moeten ook geen probleem zijn,ook de gitarist Al di Meola gebruikt regelmatig flamenco in zijn muziek,anyway hoop dat je er iets aan hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paco de lucia is een goede ja :D

andere zijn; Nino Ricardo, Sabicas, Paco Peña.

Ook een leuk flamenco-achtig nummer is 'Tijuana' van JJ Cale
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The gypsy rhythm van Jocelyn Brown