Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de band genesis christelijk in de manier van hun liedjes of niet

dus zoals land of confusion verwijst dat ergens naar in de bijbel ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, Genesis is niet christelijk bedoeld. De band heeft juist nummers gemaakt waarin ze (misbruik van) religie aan de kaak stellen, zoals 'Jesus he knows me' wat een reactie is op het zogenaamde 'tevangelism' (TV-evangelisatie waarbij de gelovigen opgeroepen worden om geld te storten).

Op internet zijn verschillende antwoorden te vinden op de vraag wat het geloof van Phill Collins is, variërend van Atheïst tot Scientology. Luisterend naar zijn songteksten verwacht ik dat hij wel ERGENS in gelooft, in 'In the air tonight' zingt hij herhaaldelijk 'Oh Lord' en dat zie ik een atheist nog niet zo makkelijk doen. Hij zal er zelf wel zo z'n eigen ideeën op na houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee wijsneus, als je het beter weet: laat me effe weten hoezo en waarom? Dan leer ik er ook nog wat van.
Amadea
12 jaar geleden
Waar is die plus van Hansv dan? Zal ik 'm maar invullen!

Andere antwoorden (1)

Land of Confusion werd geschreven naar aanleiding van een TV evangelist die veel te ver doorsloeg met zijn programma's. Hij vroeg geld om mensen te genezen, en voor zo'n consult zei hij dat hij met God in contact stond en hij zou wel even genezen.. Genesis schreef dat nummer omdat ze wilden dat mensen zelf gingen nadenken ;) en zich niet voor elk wissewasje naar zo'n TV evangelist zouden wenden. De moraal van het nummer is dan ook, geloof wat je zelf wil, maar blijf kritisch, neem niet zomaar alles aan. Dat is niet een anti-christelijke boodschap per se, je zou het zelfs kunnen opvatten als een oproep om vooral kritisch te geloven. Maar de band zelf had die intentie niet voor zover ik weet, de band was verder niet uitgesproken Christelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding