Hoe kan het dat een radioDJ altijd precies stopt met praten als de zang in een nummer wordt ingezet? Hoe timed hij dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Bij elk nummer in de database hebben ze een markering toegevoegd wanneer de zang begint. (Op de computer of op een papier kunnen ze dit lezen.)
Verder is het gewoon een kwestie van goed oefenen om die tijd precies vol te krijgen. Bij beginners hoor je nog wel eens dat het net niet goed gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is meestal alleen bij de grotere radiostations dat ze dit doen. Kleinere lokale stations starten vaak gewoon het nummer in, zonder er doorheen te praten.
Kimath
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij heeft een computerscherm, waarop de seconden aftellen tot het moment dat het zingen begint.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens maken sommige dj's er een sport van om altijd door de zang heen te praten.
bamibal
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Damn, je was net iets sneller. Krijg je met typen via iPod Touch :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha =p Nou hebben jullie geluk want ik wou het ook zeggen xD
escape
12 jaar geleden
+1. Overigens een belachelijke en zeer irritante gewoonte dat ze dat doen. Het is nergens goed voor. De intro is ook gewoon deel van het artistieke product, die ze opzettelijk onhoorbaar maken d.m.v. wezenloos gebabbel.
hij weet wanneer het nummer komt, of als hij zelf de techniek doet start hij hem zelf in. Maar in principe is alles qua timing van tevoren geoefend en bepaald:)