Symphonic Metal!

Toegevoegd na 1 minuut:
Symfonische metal is een benadering voor metalmuziek met symfonische (of zelfs alleen maar klassieke) inslag. Het symfonische aandeel in de muziek wordt veelal op synthesizer gespeeld in plaats van door een orkest.

Symfonische elementen worden veel gebruikt door progmetalbands (zoals Symphony X), maar ook door bands die tot een ander metalgenre worden gerekend (zoals Nightwish). Met symfonische metal wordt ook metal met niet-symfonische klassieke elementen aangeduid, zoals bij Virgin Steele) die klassiek klinkende pianopartijen toepast in plaats van keyboards.

Symfonische metal kan binnen elk (sub)genre voorkomen en is dus geen genreaanduiding. Desondanks wordt symfonische metal wel verward met het genre van de progressieve metal (ook wel: progmetal). Progressieve metal, powermetal en black metal zijn de subgenres waarbinnen symfonische invloeden het meest klinken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het nummer wat gespeeld wordt is overigens van Nightwish, maar dat was denk ik al bekend:)

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt het ook Power Metal noemen, maar de naam symphonic metal is hier meer op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Symfonische Rock