Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke gitaarsnaren zijn beter om in drop C en C# te spelen?

Om wat nieuwe dingen te proberen en te experimenteren zou ik graag op een elektrische gitaar de snaren naar drop C of drop C# willen stemmen. Welke dikte moet ik dan kopen? Een akoestische gitaar heb ik al tot drop C# gestemd en dat kon gewoon met snaren die ik ook gebruik voor de standaard stemming. Maar als ik de snaren van een elektrische gitaar stem naar drop C#, moet ik elke 5 minuten bij stemmen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

mijn intuitie zegt zo dun mogelijk, maar ik kan dit helaas niet onderbouwen, speel zelf ook nooit in zo'n lage stemming...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lage B-snaar kopen volgens Trudy:

http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-gitaar-drop-stemmen-snaren.174810
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een gitaarsnaar. Maar dit heeft er totaal niet mee te maken, dan moet je een gitaar helemaal anders stemmen met snaren. Het gaat in dit geval om dikte, ik heb standaard voor de hoge E 10, maar als je in een lagere stemming wil gaan spelen, moet je dikkere snaren kopen, alleen ik weet dus niet welke dikte. Maar in iedere geval bedankt voor het opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lage B zit inderdaad in sets voor 7-snarige gitaren. Maar als je in deze drop stemming speelt, moeten ALLE snaren verlaagd worden, dus het heeft geen zin om de lage E snaar te vervangen voor een lage B snaar en de andere snaren omlaag te stemmen, want dan zijn ze alsnog los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, daar ging ik voor :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding