Wat is de bedoeling van Boudewijn de Groot's nummer 'de Engel is gekomen' het lijkt een beschrijving van de dag dat Jezus terug komt

Wat is de bedoeling van Boudewijn de Groot's nummer 'de Engel is gekomen'? Het lijkt een beschrijving van de dag dat Jezus terug komt. Maar Boudewijn de Groot heeft geen Christelijke bedoelingen met zijn teksten/liedjes. Wie weet wat hij er wel mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat Boudewijn de Groot een directe bedoeling heeft met dit liedje. De luisteraar mag zelf invullen of interpreteren, wat hij hoort in de teksten. Het is goed mogelijk dat iemand die gelovig is, er iets van de wederkomst van Jezus Christus in hoort, maar een ongelovige zal er hoop in horen; iets als dat alles ooit anders of beter wordt.

Boudewijn de Groot heeft vaak cryptische teksten. Hij teert nog wat na, op de enorme invloed die Lennaert Nijgh op hem heeft gehad. Nijgh schreef teksten als "Meester Prikkebeen", en dat was nou ook zo'n typisch lied waar je van alles in kon horen.

Niet alleen liedtekst-schrijvers gaan zo te werk. Ook schilders, dichters en zelfs romanschrijvers willen ook nog iets aan de kijker of lezer overlaten, en hun fantasie prikkelen. We mogen dus zelf ook nog iets invullen, en dit lied is hier een typisch voorbeeld van.

Wat mij betreft gaat dit liedje over hoop op andere (en betere) tijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, mooi antwoord! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :)