ik heb ook een melodie in mijn hoofd

Ik heb zelfs een midi file kunnen vinden, maar ik wete nog steeds de naam en de componist niet. Het is een mars en de melodie begint zo: c-e-g-a-e-a-c'-d'-g-c'
De midi file heet march1-7.mid, en daar houdt het op. Wie helpt me verder?

Toegevoegd na 4 uur:
De noten kloppen, maar de lengtes zijn niet gelijk. Ik heb geprobeerd om ze op te schrijven en in een bestand te zetten-- dat is PDF geworden-- ik weet even niet of het lukt. Overigens staat het notenvoorbeeld in G en niet in C.

Toegevoegd na 4 uur:
Sorry, dat lukt dus niet. Even op zoek naar een conversie naar jpg...

Toegevoegd na 5 uur:
Nou, nog wat verbeterd; ik had dit prog nog nooit eerder gebruikt, maar ik leer snel :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K
bamibal
13 jaar geleden
Heb je een link naar die midi? Dan kunnen we meeluisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want uit die noten kan ik niks wijs worden, weet je zeker dat deze kloppen?

Het beste antwoord

Vermoedelijk bedoel je "Anchors aweigh" van Charles A. Zimmerman.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zimmerman was inderdaad de componist (en Sousa heeft er kennelijk ook iets mee te maken, maar dat zoek ik nog wel uit :-) ). Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als je een ipod of iphone hebt dan kan je soundhound (gratis) downloaden, daar zing je een stukje in en dan proberen ze het juiste liedje te vinden, ik hoop dat er anders nog zulke site's bestaan. Zelf zou ik niet weten welk liedje je bedoelt.

Groetjes, Kristina