Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Aanleg is altijd erfelijk. Wet je er vervolgens mee doet is training. Maar het verschil tusen goed en bijzonder is de aanleg, en die krijg je mee vanuit de bouw van je keel, je hersenen, je aanleg. Intrinsieke skills.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, zeker niet. Ik ben ervaren met zang. Ik treed veel op en heb o.a. veel met Alain Clark gezongen. Maar als ze dan vragen van wie heb je het moet ik altijd mezelf zeggen want in mijn familie kan absoluut niemand anders zingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, voor een deel wel. Stemmen in een familie lijken vaak wel wat op elkaar. Mijn moeder kon goed zingen, ik ook. Muzikaliteit is deels erfelijk, de bouw van het stemapparaat ook.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt leren zingen als je ouders dat niet kunnen. In principe kan bijna iedereen leren zingen. Veel doen, eventueel op zangles gaan.
En als je ouders wel mooi zingen, maar jij het nooit doet, of je stem verpest door veel te roken of te schreeuwen bijvoorbeeld, dan wordt het met jou niks.
Dus ja, deels erfelijk, deels aangeleerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding