ben ik nu verslaafd aan muziek?

Ik luister als het kan het liefst 24 uur perdag naar muziek maar ik slaap ook met muziek en zonder kan ik niet slapen. Tijdens de les luister ik veel
Ben ik nu verslaafd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens de les? mag dat wel? Luckkyyyy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad! zo leer ik de stof meteen =) bespaard me heel wat tijd (bespaard??? fout?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad fout, het moet met een t.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa,maar als we zelf moeten werken zitten die oordoppies weer in mn oren hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar mag dat dan? hier op onze school ben je je telefoon (of wat dan ook) een weekje kwijt als je wordt gesnapt (jaa mijn spelling is zeer slecht ik weet 't)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gehoorapparaat,zo hard staat ie niet hoor! staat maar op 7 dus op de helft met 2 oorjes, en met 1 oortje op 5 ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13,bijna 14
Kimath
13 jaar geleden
dat red ik niet eens, zo lang luisteren. Soms heeft mijn hoofd even wat rust en stilte nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als je geen muziek luistert. Ga je dan heel chaotisch denken? Helpt de afleiding van de muziek je om jezelf goed te kunnen concentreren op waar je mee bezig bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nouwja,chaotisch denken niet echt.maar ik heb vandaag als 2 uur muziek geluisterd en het is pas half 1!

Antwoorden (6)

Ik denk dat je verslaafd bent, want het lijkt erop dat je niet zonder kunt.
Wanneer je afhankelijk wordt van een bepaald middel, dan ben je in principe verslaafd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een verslaving zal het niet zijn. Probeer wel soms je muziek uit te zetten. Stilte is ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
Zoals jij het beschrijft kun je niet buiten muziek. Dus zou je verslaafd zijn. Je kan er zelf achter komen door een paar dagen (bijna) zonder muziek door te komen. Als dat zonder problemen lukt, ben je waarschijnlijk niet verslaafd. Lukt het niet en verlang je heel erg naar muziek en krijg je er geestelijke of lichamelijke klachten van, dan ben je waarschijnlijk wel verslaafd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk nog niet dat je dit echt als verslaafd kunt beschouwen, hoewel het er al wel op begint te lijken. Naar mijn idee ben je verslaafd wanneer je ontwenningsverschijnselen vertoont wanneer je dus bijvoorbeeld niet muziek luistert. Jij kunt niet slapen als niet muziek luistert, maar dit kan ook betekenen dat muziek gewoon een rustgevende werking voor jou heeft, het hoeft nog niet te betekenen dat je verslaafd bent.
Wanneer je als kind met het licht aan slaapt, dan betekent dit niet dat je verslaafd bent aan licht, eerder dat je (bijvoorbeeld/misschien) bang bent voor het donker of wat het met zich meebrengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik vind het niet prettig in het donker in vreemde ruimtes,muziek een rustgevend gevoel hmpf ? sommige liedjes van Nick & Simon zijn niet bepaald rustig en harcore ook niet (hele rare combo ik weet het ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een liedje hoeft niet per definitie rustig te zijn om een rustgevend effect te hebben op iemand, dit effect is volkomen persoonlijk. Mijn oudste broer wordt bijvoorbeeld nogal energiek van klassieke muziek, want hij raakt er geïrriteerd door.
Misschien begin je wel te malen wanneer je in bed ligt en zorgt de muziek ervoor dat je dit niet meer zo erg doet, waardoor je sneller in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoelt u malen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, zeg maar jij hoor, ik ben maar 3 jaar ouder ;). Met malen bedoel ik dat je heel erg veel gaat denken over dingen die je bijvoorbeeld overkomen zijn, dingen waarmee je zit en dingen die je bezighouden.
Ik heb zelf een tijdje gehad dat ik bijvoorbeeld 's avonds bijna altijd na ging denken (=> malen) over school. De gedachten bleven maar doorgaan wat ervoor zorgde dat ik moeilijker in slaap kwam. Dit wordt dus malen genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooo nou niet echt,nu wel een beetje maar er zijn thuis wat dingen gaande,maar verder niet hoor ook niet als ik mijn muziek niet heb
zolang je er geen nare gevolgen aan over hebt is jou "verslaving" niet zo erg... zoals alcohol en drugs

maar het is wel een verslaving als het 24/7 is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een muziek liefhebber en luister ook het liefste de hele dag naar muziek maar aan muziek kun je nooit verslaafd raken, muziek is een afleiding die jij blijkbaar heel erg nodig hebt en dat heb ik ook.
Wat wel kan is dat je je even niks met jouw omgeving te maken wilt hebben door muziek te luisteren. Dat komt dan niet door de muziek maar misschien wel omdat je geen zin hebt met andere mensen te praten en gewoon omdat je ook van muziek houdt maar het hangt er van af wat je luistert.;

-luister je naar alle muziek die je hoort op de radio
-luister je alleen maar naar muziek op je Ipod of wat dan ook die je er zelf opgezet hebt
-luister je alleen naar een paar nummers die je zelf op jouw Ipod of dergelijke hebt gezet

Als je je naar alle muziek luistert die je op de radio of Ipod of wat dan ook hoort dan denk ik dat je je wilt afsluiten van jouw omgeving en dus geen zin hebt met mensen te praten,en dan wordt het tijd om eens een keer met vrienden samen naar muziek te luisteren en samen een soort van top maken van de mooiste nummers

luister je alleen naar een paar favoriete nummers dan ben je niet verslaafd maar wil je jezelf alleen maar terug trekken in jouw eigen wereldje en niks met de rest van de wereld te maken hebben, dan ben je ook niet verslaafd maar is het wel handig eens met iemand te praten over jouw leven en wat je eigenlijk wilt gaan doen want je gaat je dan wel erg afzonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik luister naar radio,ALLE muziek van mn mobiel,cd's etc.
maar ik wil me niet afsluiten van mn omgeving want ik heb best wel veel vriendinnen en ben vaak buiten.maar met muziek..