Maakt een bandnaam enig verschil, of gaat het echt alleen om de muziek?

Zou je dus netzogoed 3512342 kunnen heten en bekend worden of is een goede naam handig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Bandnaam, frontman en bandattitude zijn hele belangrijke peilers buiten het repertoir om. Als je rockband De Wuppies heet komen er misschien eerder feestgasten op af dan rockers, ja je naar een fantasie afleiding van deze naam: The Wupped krijg je meteen al andere volk. Dead Wuppies Anonymous en je weet meteen wat voor volk je dan krijgt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha x)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, super reactie en helemaal mee eens!! + :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga zo ontzettend dead wuppies anonymus luistn

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat een pakkende bandnaam wel helpt.
Ik denk tenminste altijd bij onbekende bands, o dat is een vette naam, die ga ik opzoeken. Dus ik denk dat het wel helpt maar daarnaast gaat het nog steeds om de muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muziek is uiteraard het belangrijkste, maar vlak de invloed van een bandnaam niet uit!
Als je wilt dat men jou muziek koopt, moeten ze zich wel herinneren hoe de band ook al weer heet. In muziekwinkels staan CD's op alfabetische volgorde op naam van de artist.
Wil je wat langer herinnerd blijven dan is een pakkende bandnaam ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede naam is handig.
Een naamt die lekker bekt, dus niet een rijtje cijfers.

Maar het punt is dat je eigenlijk niet kan voorspellen of en wanneer een naam aanspreekt.
En wel degelijk komt de muziek op de eerste plaats en dan kan je met hele wonderlijke namen juist opvallen.

Voorbeeld: Go back to the Zoo, niet een voor de hand liggende naam, maar ze doen het goed.

Van Dik Hout, minder lekker bekkend voor buitenland, maar als je dat niet erg vind is het ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het een klein beetje verschil maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard gaat het in de 1ste plaats om de muziek. Je kunt nog zo'n leuke bandnaam hebben, als de muziek niet om aan te horen is, heb je er weinig aan :P

Maar de bandnaam maakt zeker uit. Stel je begint door te breken en je komt op de radio. Mensen zitten in de auto, horen dat en denken dan: 'O, leuk liedje, die zoek ik thuis op'. Maar als je een heel ingewikkelde bandnaam hebt, zoals een lange rij cijfers, dan zijn ze tegen de tijd dat ze thuis zijn allang de naam van de band weer vergeten. Ook als iemand hen vraagt of ze een leuke band kennen, komen ze dan niet gemakkelijk op de naam van jou band, dit scheelt ook weer publiciteit, zodat je weer minder snel bekend wordt, etc.
Het is handig een naam te hebben die mensen goed kunnen onthouden (dus niet te ingewikkeld of te lang), en die lekker bekt :-)