wat is een gospelzangeres??

ik was bij de vader van een vriendin van mij op bezoek hij zij tegen mij dat hij mij wel en goede gospelzangeres zou vinden, ik weet wel een beetje wat het inhoud maar wat doe je dan precies als gospelzangeres

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Simpelweg gospel liedjes zingen!
Gospel is muziek met christelijke achtergrond, maar over het algemeen niet als psalmen maar meer wat opgewekte muziek! Denk maar aan beelden van de zwarte gemeenten in Amerika, grote groepen donkere vrouwen die op gospel staan te swingen.
Dat de zangeres van de gospelgroep of band zingt snap je zelf ook wel natuurlijk;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lekker zingen in een gospelkoor! Bij voorkeur in een 'blije kerk'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gospel is Engels voor Evangelie. Het Evangelie is het goede nieuws dat door 4 apostelen, die als discipel met Jezus optrokken, is opgeschreven. Met Gospelmuziek wordt meestal muziek verstaan die inhoudelijk over het Evangelie gaat, en zijn oorsprong heeft bij de zwarte bevolking in Amerika ten tijde van de slavernij. Kenmerken zijn het ritme, zingen in vraag-antwoord.