Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

House dj contract

Als je als House dj nummers maakt, waar kan je deze dan naar opsturen voor mogelijk contract ofzo?
Sommige zeggen je moet naar platenmaatschappij opsturen. Klopt dit wel? Of wat is de beste optie om te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
807

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, je kunt je demo's naar platenmaatschappijen opsturen, zodat ze jou muziek kunnen beluisteren.
Dit zijn namelijk ook degenen die jou ( mits ze het allemaal goed vinden ) een contract kunnen aanbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop u hiermee te helpen, op de website http://www.dance-tunes.com/ staan veel nummers i.v.m. dance/house etc.

Er staat hier de naam van de artiest vermeld, naam van het nummer en de naam van de platenlabel.

Een van de grootste Nederlandse platenlabels hierover is Dirty-Dutch, maar ik wil niet zeggen dat u alleen daar uw nummer na toe moet sturen. Stuur hem ook gewoon naar Americanse bedrijven, post het op YouTube, laat je vrienden het horen, link het door probeer hits te krijgen.

In ieder geval succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aantal vrienden die ook house tracks maken. Zij sturen deze meestal rond naar bekende dj's in de hoop dat ze naamsbekendheid creeeren hiermee. Bijvoorbeeld doordat deze dj's de platen draaien. Ook posten ze deze tracks op forums etcetra. Als je dan een aantal goede tracks hebt, kun je wellicht terecht bij een platenmaatschappij. Maar helaas zo makkelijk gaat dit allemaal niet. Je moet dus eeest naamsbekendheid verdienen wil je een contract kunnen krijgen. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding