Waar is het respect gebleven voor slecht nieuws bij de nieuws bulletins op de commerciele radiostations?

Ik luister zo'n 12 uur per dag radio, en het valt mij op dat tegenwoordig het nieuws ( dus ook slecht nieuws ) wordt verteld op een nogal vrolijke toon. Zo hoorde ik vandaag een nieuwslezer weer eens vertellen dat er een vliegtuig was neergestort met ruim 150 doden op dezelfde toon zoals je feestijlijk nieuws brengt. Vroeger ( jaren 80 ) werd die toon nog met respect naar beneden gehaald.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik denk dat tegenwoordig niet veel waarde meer wordt gehecht aan emotie om het nieuws. Voor je het doorhebt, worden er nota bene al grappen over tragedies gemaakt. Zodoende denk ik dat er niet meer gecast wordt op hoe je het nieuws brengt, maar alleen nog op hoe je stem klinkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat zou je dan verwachten van een nieuwslezer,dat hij snikkend vertelt dat er een vliegtuig is neergestort.Het is juist goed dat hij melding maakt van het nieuws zonder emotie.Dat is professioneel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet echt respectlloos is als hij niet verdietig klinkt. Wat ik wel heel respectloos vond is 1 dag na de dood van Michael Jackson een kwisje op de radio over hem, hoe zijn dochter heette enzo. Echt volkomen ongepast.