Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zit er achter een concert podium? (uitleg)

het podium stopt ergens maar wat zit daar dan achter?
een muur? een gordijn? of is het gewoon open?
ik bedoel dus echt grote concert podiums

Toegevoegd na 4 uur:
In een concerthall of stadion

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een groot tentdoek. En een mogelijkheid om apparatuur te laden en lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus de achterkant is gewoon open?
Amadea
13 jaar geleden
Niet altijd; soms zit er wel een muur, en is het vervoer van de attributen via de beide zijkanten.

Andere antwoorden (3)

natuurlijk het hele frame om het hele decor omhoog te houden, en zoals ik bij andere concerten heb gezien staan er soms achter ook een paar enorme boxen, en daar weer achter staan denk ik transformatoren om alle stroom te regelen voor boxen, schermen etc. en misschien ook nog campers/trailers waar organisatoren/artiesten in slapen

Toegevoegd na 3 minuten:
of er een muur achter zit ligt er natuurlijk aan waar het concert is, en er is natuurlijk ook een verschil tussen een concert in een stadion en op een groot grasveld (lowlands bv)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak niet veel. Achter het doek zit in bedrijven (cafés etc) vaak gewoon direct een muur. Soms is er nog een ruimte achter waar de decorstukken opgeslagen kunnen worden, of een plek waar snelle kostuum wissels uitgevoerd kunnen worden, maar dat ligt er maar aan wat het voor optreden is. Bij festivals is er vaak alleen de ruimte voor de spullen van de volgende (of vorige acts).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zit een doek en achter het doek stopt het podium en daar is een trap naar beneden, maar dat is overal verschillend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding