Op zoek naar ''melodische'' muziek, wie weet zulk soort bands? (Klik als je niet weet wat ik bedoel)

Ik snapte heel lang niet waarom mijn muzieksmaak zo divers was. Ik denk dat ik het nu weet. Ik hou van artiesten/bands die kleine rifjes en melodieën in bijna al hun regels verwerken. Ik zal wat voorbeelden geven:

Silversun Pickups (''Sort of'', ''Catch & Release'', ''Growing old is getting old'' en meer)
Colplay (''42'', ''Yes'', en meer)
Disturbed (Ja, zelfs deze band met nummers als: ''The Night'', ''Indestructible'' en meer.)
Biffy Clyro (''God & Satan'', ''Whorses'', ''That Golden Rule'' en meer)

Vooral de Silversun Pickups doen dit sterk.

Bedankt voor je tijd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

De muziek die je noemt is vrij nieuw, maar als je van je van melodie en die kleine rifjes houdt, zal ik ZEKER Dire Straits (eerste 2 albums vooral) En J.J. Cale (zijn hele repetoire ieder nummer is is weer anders en geen 2 x hetzelfde), hij is vrij onbekend, maar Eric Clapton en Dire Straits zouden niet de muziek maken die ze nu maken als hij er niet was)

Nummers:
Dire Straits: Six Bladed Knife
In the gallery

J.J Cale: After Midnight
Same Old Blues
Tijuana
(De rest van zijn nummers haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, goed antwoord!

Andere antwoorden (3)

Ik kan mij vinden in al jouw muziek.
Ik luister ook hier naar:

Explosions in the sky (your hand in mine)
Switchfoot (company car)
Slash (Crucify the dead)
Avenged Sevenfold (nightmare)
Jet (K.I.A)
Audioslave (Origional Fire)

misschien zit er iets tussen? :)

Toegevoegd na 23 seconden:
Original fire*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bat Country vind ik cooler dan Nightmare, maar die is ook gruwelijk goed ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bat country is ook heerlijk =] gewoon heel avenged sevenfold is goed :p
Probeer Atreyu ;) Melodic Metalcore. Maar dan moet je niet de eerste albums luisteren, want dat is Hardcore Screamo en ik denk dat je dat misschien dan minder vindt

Probeer:

The Theft
When Two Are One
Honor
Lead Sails Paper Anchor
Bleeding Is A Luxury
Storm To Pass
Lonely
Gallows

Andere bands: Super melodisch is System of a Down, maar je moet er maar net van houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
atreyu is vet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
System of a Down- Chop Sueyl is precies wat ik bedoel
Ik vind Marillion, Misplaced Childhood nog steeds erg goed!