wat is een goed keyboard om mee te beginnen en een beetje te kijken of je van piano spelen houd?

dus een keyboard dat wel goed werkt, maar wel goedkoop is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Antwoorden (7)

yamaha psr 540, goed geluid, 200 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goedkope, misschien vind ik het over een maand ofzo al niet meer leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat is net alsof je wilt weten of je een hond leuk vindt en je neemt een zwerfhond... neem gewoon iets van 200,als je het niet leuk vindt kan je het altijd nog doorverkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je als ik het geld had, had ik het natuurlijk allang gedaan hé
Wat je kan overwegen is, om eerst eens een keyboard te huren voor een bepaalde tijd. Dan heb je tenminste alle tijd om je te kunnen orienteren of pianospelen echt iets voor jou is. Mocht je het nou niet leuk vinden, dan heb je alleen de huur betaald, en zit je verder niet met het keyboard opgezadeld. Na afloop van de huur periode lever je hem gewoon weer in zonder enige verplichting.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het alleen om uitproberen gaat, raad ik je aan om een paar keer ergens te gaan proberen bij iemand die er een heeft. beste overigens niet op een keyboard testen of je van piano spelen houdt: probeer het gewoon op een echte piano uit! de klank van een echte piano is zoveel anders dan de beste keyboard. Ook is de aanslag van een keyboard veelal heel anders dan die van een piano. Zeker van een goedkoop keyboard mag je grote verschillen met een eche piano verwachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik ook, ik houd van mijn piano, keyboard niet :P meteen verkocht toen ik 1 toets indrukte, de aanslag is heerlijk <3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik speelde altijd keyboard en kreeg last van mn vingers omdat ik opeens harder moest drukken dan ik gewend was...
Er is wel een verschil tussen een keyboard en een digitale piano. Als je echt piano wilt spelen kan je beter kijken naar digitale piano's met een groot klavier en liefst ook op een kast. De goedkopere versies liggen onder de 1000 euro (nieuwwaarde).

Ik heb zelf voor mijn dochter een tweedehands aangeschaft via Marktplaats. Dat kan je beter alleen doen als je wel iets weet van keyboards en deze zelf ook gaat ophalen om te luisteren of alles het doet.

Persoonlijk zou ik een keyboard kopen met aanslaggevoelige toetsen. Als je harder de toets indrukt moet het geluid anders klinken dan als je het zacht indrukt. En als je piano wilt spelen zal er een ingang moeten zijn voor een voetpedaal.

Goede merken om tweedehands mee te beginnen zijn Yamaha, Roland, Korg.

Als je nog nooit op een keyboard hebt gespeeld en het alleen wilt uitproberen, dan volstaat een beginners keyboard met een nieuwprijs van rond de 300 euro, al heb ik dan persoonlijk liever een goede keyboard van rond de 100 euro (tweedehands). Koop er een met veel octaven (bijv. tussen de 61 - 76 toetsen).

Ik zou bijvoorbeeld eerder voor zoiets gaan:

http://link.marktplaats.nl/433775571

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het alleen even wilt proberen, dan kan je beter eerst eens wat proeflessen nemen. Maak wel een duidelijke keuze of je piano wilt leren spelen of keyboard. Dat zijn gewoon verschillende instrumenten.

Er zijn wel digitale piano's die wat voordelen hebben, maar een digitale piano mag wel heel erg goed zijn, wil die het geluid en werking van een gewone piano evenaren. Ook digitale piano's koop je niet zomaar omdat dit een goedkope piano is. Dat is namelijk niet zo en een digitale piano gaat minder lang mee dan een gewone piano en is ook niet waardevast.

Als je het wilt proberen kan je nog beter een tweedehands echte piano kopen. Dan is de kans groot dat je die bij verkoop weer voor hetzelfde geld kunt verkopen en bij een winkel kan je meestal ook wel regelen om eerst de piano te huren en later te beslissen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wil je echt een keyboard dat goedkoop is en werkt, kijk dan op marktplaats. Bedenk wat je ervoor wilt uitgeven en kijk de advertenties door. Ik heb er voor 75 euro een GEM keyboard voor mijn dochter gekocht met groot klavier en aanslaggevoelige toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe klinkt dat keyboard?
Klinkt ie goed of echt gewoon als zo een bartsmit kinder dingetje.
Wat probleem is is dat ik een kind van 16 ben zonder inkomen, ik heb geen geld om iets duurs te kopen en werk kan ik ook maar niet vinden.
Ik heb op mijn ipad een piano app waarop je piano kan spelen. Daar oefen ik al een tijdje op en ik vind hem best goed klinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een keyboard in t echt klinkt meestal veel mooier, vind ik! En speelt ook veel makkelijker omdat je de toetsen voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die links die ik geef zijn geen kinderdingetjes. De digitale piano in de link is voor 175 euro te duur. Kan je 150 euro voor geven als die het doet en compleet is met voeding. Vraag eventueel de standaard mee voor dit bedrag (kost rond de 30 euro). Kinderdingetjes kenmerken zich doordat die vaak weinig toetsen hebben. Maar als je dit gaat vergelijken met een Iphone app, wat wil je precies bereiken? Als je er gewoon op wilt spelen zoals op de app, dan zou ik even kijken op marktplaats naar advertenties in de buurt en kijken naar keyboards van rond de 50-75 euro. Zoek er een uit met een groot aantal toetsen (zoals ik al aangaf). Als er 5 of 6 octaven op zitten zijn het sowieso geen kinderdingen. Hoe groter hoe beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som ik wil liedjes leren spelen, ik kan nu op mijn ipod alleen het gedeelte spelen wat je met je rechterhand moet spelen, niet de lage noten
Bij NHA kun je een cursus keyboard bestellen voor thuisstudie, en daar wordt een prima keyboard bij geleverd. Heeft me ongeveer € 150 gekost. Prima deal om te beginnen, vond (en vind) ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lidl heeft soms een 'muziek-actie' dan kan je ook een yamaha keyboard kopen. Yamaha keyboards zijn kwalitatief erg goed èn bij de lidl vaak ook erg goedkoop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst naar wat muziek winkels ik weet niet waar je woont maar in rotterdam Zit feedback daar kan je uren spelen met een koptelefoon niemand hoord dan hoe je speelt
En er Zijn erg veel verschillende keyboards!
Ook kan je is kijken bij de lidl die hebben vaan een yamaha dat is altijd kwaliteit en NIET duur