Waarom wordt bijvoorbeeld Kylie Minogue niet en Lady Gaga wel de nieuwe 'Queen of Pop' genoemd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

"Queen of Pop" is geen officiele titel, en is alleen maar subjectief. Als je wat googelt, dan zul je snel zien dat Kylie Minogue vaak genoeg Queen of Pop wordt genoemd. En vooral zijn er veel sites (b.v. forums) waar allerlei fans het maar onzin vinden dat Kylie Minogue of Lady Gaga Queen of Pop worden genoemd, omdat Madonna de Queen of Pop is.

Wie de Queen (of Princess) of Pop is, staat dus niet vast, en het gaat er alleen maar om wat jij zelf vindt. Als je het een beetje objectief wilt benaderen, dan zou je eens kunnen googelen op deze namen met de toevoeging "Queen of Pop". Als er bij Gaga 900.000 hits tevoorschijn komen, en bij Minogue 400.000, dan weet je al wat meer, maar dan blijft het toch niets meer of minder, dan een leuk spelletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Madonna 7.980.000 hits
Lady gaga slechts 5.500.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, daar gaan we al :-)
Misschien is er wel een pop-dame te vinden die nog meer "Queen of Pop" hits heeft. Allemaal heel subjectief dus; dat toont jouw onderzoek ook aan.

Andere antwoorden (3)

omdat Lady gaga een stuk beroemder is dan Kylie Minogue (waar ik nooit van heb gehoord)

het is verder ook niks officieels ofzo,
veel fans noemen hun lievelings artiest ook de beste, terwijl andere die artiest vreselijk vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kylie minogue nooit van gehoord? maar lady gaga is inderdaad een stuk beroemder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de generatie...
Ze was al in de jaren 80 beroemd. En je kent wel die hit van Robbie Williams - Kids.
Dat is een duet met haar.
Dus zong eigenlijk Robbie met een beroemdheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat nummer ken ik niet,
maar wat is er zo bijzonder aan dat een beroemdheid met een beroemdheid zingt,
robbie is beroemder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ken je dat nummer....
Lady Gaga is de afgelopen tijd helemaal populair, maar Kylie Minogue draait al zo'n 20 jaar mee. Hoewel ik, vanwege mijn leeftijd, de muziek van Kylie beter ken dan die van Gaga, denk ik niet dat iemand decennia lang het recht heeft op een dergelijke titel. Het is goed dat er regelmatig nieuw bloed komt, en dat na tien of meer jaar een dergelijke (officieuze) titel op een nieuw talent overgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De media heeft eigenlijk deze benaming aan haar gegeven.
Stefani ( Joanne Angelina) Germonatta alias Lady Gaga is binnen 2 jaar uitgegroeid naar een groot artieste en die kwa verkoop van singels,populairiteit madonna nog wel eens kan overtreffen.
Het is ongekend hoe zij in een korte tijd zo beroemd is geworden, bijna heel de wereld wel eens van haar heeft gehoord en je elke dag wel wat leest over haar in de kranten.
Dat integenstelling tot Kylie Minoque, die al jaren bekend is maar niet zoo bekend als Lady Gaga.En die al wat jaren meedraait in de muziekwereld