Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand klassieke stukken die vergelijkbaar zijn met The Four Seasons van Vivaldi?

Ik zette gister klassieke muziek op om me te kunnen concentreren op de proefwerkweek, maar ik zoek nu dus meer van dit soort stukken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je op zoek bent naar muziek uit die tijd kun je zoeken op Bach, Handel, Telemann, Scarlatti, Pachelbel, Locatelli en nog veel meer. Allemaal barok-componisten.

Maar ook als je juist Vivaldi zo mooi vindt, is er je keuze bijna onbeperkt. Vivaldi was een "veelschrijver", en als je al zijn werken wilt horen ben je weken bezig.
Maarten 't Hart beweert dat Vivaldi maar één werk heeft gecomponeerd, en dat al zijn andere werk daarvan is afgeleid, of gewoon is gecopieerd. ;-)

Maar dat is natuurlijk erg overdreven. Vivaldi heeft schitterende muziek gemaakt. Begin eens met YouTube. Je hebt enorm veel keus, en je zult snel ontdekken, dat Maarten 't Hart een heel klein beetje gelijk heeft. Zijn stijl springt er echt uit, d.w.z. je hoort al vrij snel of iets van Vivaldi is of niet. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Water music, en Fireworks music, van Händel.
Brandenburgse concerten, en de Orkestsuites, van Bach.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
- De cellosonates en de Goldbergvariaties van Bach (eigenlijk alles van Bach)
- De symphonieën van Beethoven (negen in totaal geloof ik)
- Play Bach trio (Jacques Loussier trio), jazzy interpretaties van klassieke muziek, vooral barokmuziek
- Yann Tiersen, geen klassiek, maar wel hele mooie pianomuziek

Toegevoegd na 3 minuten:
Iets minder toegankelijk, maar wel heel mooi zijn de strijkkwartetten van Bela Bartok.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van deze?
Van eigen bodem door Clous van Mechelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Edvard Grieg - Peer Gynt
Klinkt heel ingewikkeld maar is heel toegankelijk en volgens mij ontzettend goeie muziek om je bij te concentreren want je raakt er echt een beetje van in trance. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding