Wat is de meest voorkomende reden dat een band stopt / uit elkaar gaat?

Toegevoegd na 2 uur:
wat is écht de Nummer één reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.1K

Het beste antwoord

een vaak voorkomend probleem is geld.

Vooral als de band wat minderpopulair en ontvangt het daarom ook minder, echter vind iedereen dat ze recht hebben op dit deel, en die weer op dit deel dat er vaak ruzies over onstaan.. zo zijn enorm veel bands uit elkaar gegaan.

Echter zijn er ook bands die stoppen/uit elkaar gaan omdat ze het zat zijn om elke keer maar weer op te moeten treden etc of omdat het gewoon niet leuk is naar zoveel jaar om nog steeds met ze zelfde mensen op te trekken ( geen uitdaging meer), vaak zie je dat bands die uit elkaar gaan aangezien ze al langer bij me kaar zijn, allemaal voor zich zelf gaan beginnen ( oftewel een nieuwe uitdaging)

Misschien een beetje onduidelijk uitgelegd maar hoop/denk dat je het wel grotendeels begrijpt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bijna altijd is dit de oorzaak van een conflict tussen verschillende bandleden zie robbie williams ouwe band, of de dolly dotjes:P, de beatels etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderlinge verschillen met betrekking tot keuze voor liedjes. Maar natuurlijk ook het feit dat leadzangers er meestal met alle eer vandoor gaan terwijl soms andere bandleden het liedje verzonnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ons geval omdat één iemand de bandleider wou zijn en ons geen ruimte gaf voor ideeën.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inspiratieverlies/onenigheid/vertrek van de beste van het stel/het spuugzat zijn en nu een normaal leven willen lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te grote ego's is ook vaak een probleem vooral als popsterren te veel geld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veel voorkomend probleem is natuurlijk geld de leadzanger/frontman krijgt bijna altijd het meeste geld
Het kan natuurlijk ook een ruzie/gevecht zijn